Choć to kobiety uważa się za płeć piękną, to mężczyźni w niczym nie ustępują Paniom pod względem dbałości o urodę. Z tą jednak różnicą, że większość Panów nie spędza czasu przed lustrem czy u kosmetyczki, ale korzysta z rozmaitych treningów wzmacniających i modelujących sylwetkę.

Niezwykle często stawianym celem jest budowa masy mięśniowej. Wszak, atletyczna sylwetka uchodzi za najatrakcyjniejszą – przynajmniej w przypadku Panów. Jak ją osiągnąć?

Co zrobić aby zbudować masę mięśniową?

Przede wszystkim, należy zadbać o zmianę w nawykach żywieniowych. Jest ona absolutnie kluczowa dla osiągnięcia sukcesu. Dieta powinna być obfitsza i lepiej zbilansowana. Bilans wartości odżywczych można oprzeć na wadze danej jednostki i na każdy kilogram ciała dostarczyć: około 5-6 gramów węglowodanów złożonych, 2-3 gramów pełnowartościowego białka oraz 0,5 grama zdrowych tłuszczy. Jadłospis powinien być stosowany regularnie. Posiłki muszą być również zbilansowane pod kątem pory dnia i generowanego zapotrzebowania.

Kolejnym elementem budowy masy mięśniowej jest trening. W zasadzie, bez odpowiedniej stymulacji mięśni trudno liczyć na jakiekolwiek efekty. Trening powinien cechować się intensywnością na poziomie około 70% możliwości organizmu. Podstawą planu powinny być wszelkie ćwiczenia angażujące wiele grup mięśniowych jednocześnie. Objętość treningowa powinna wynosić 6-8 ćwiczeń w 3-4 seriach po około 10 powtórzeń. Całkowity czas treningu nie powinien przekraczać dziewięćdziesięciu minut.

Opcjonalnie, zaleca się korzysta z suplementacji uzupełniającej. Wszak, pozwoli ona osiągnąć jeszcze lepsze efekty w jeszcze krótszym czasie. Z suplementów diet korzystają wszyscy zawodowi kulturyści, co jest ich najlepszą rekomendacją. Osobom początkującym zaleca się suplementację aminokwasów (wzmocnienie wytrzymałości mięśni, przyśpieszenie regeneracji powysiłkowej) oraz l-karnitynę (szybsza rozbudowa włókien mięśniowych). Wraz z upływającym czasem, zastosować można również kreatynę (pozytywny wpływ na siłę, masę oraz wytrzymałość mięśniową).

Bardzo ciekawą propozycją na masę jest gainer „Mass” od Nutrigo Lab. Więcej o tym tutaj:

https://silniejszy.pl/nutrigo-lab-mass/

Mocny, silny i odporny organizm – gwarancja dobrych rezultatów na siłowni?

Lato powoli dobiega końca. Synoptycy co prawda zapowiadają, że wrzesień ma być ciepłym miesiącem, ale to nie wyklucza szybkiego ochłodzenia klimatu. Wiatry, deszcze i temperatura spadająca do 5-10 stopnii to pierwszy test dla odporności naszego organizmu.

Możliwości każdej jednostki są inne. Dla jednych -20 stopnii Celsjusza to żadne wyzwanie, dla innych nawet plusowa temperatura jest zagrożeniem. Wszystko to ma związek z pracą układu immunologicznego. W zasadzie – im zdrowszy organizm, tym mocniejszy układ odpornościowy.

Co zrobić, aby wzmocnić organizm?

Pragnąc wzmocnić układ odpornościowy musimy pamiętać o tym, iż głównym elementem kształtującym nasze zdrowie jest tryb prowadzonego życia. Takie elementy jak: dieta, aktywność fizyczna, sen, relaks czy nawet suplementacja – to czynniki, które w bardzo dużej mierze decydują o tym jak pracuje nasz układ odpornościowy. Oznacza to, że proces wzmacniania organizmu należy rozpocząć od:

  • zmiany nawyków żywieniowych na zdrowsze i lepiej zbilansowane
  • wzmożenie aktywności fizycznej (ćwiczenie tlenowe)
  • zagwarantowania regularnego rytmu dobowego i dawki snu na poziomie minimum 6 godzin
  • eliminacji czynników stresogennych
  • dodatkowej suplementacji

W następnej kolejności proces wzmocniania organizmu polega na spożywaniu produktów i preparatów, które silnie oddziałują na układ immunologiczny. Zaliczamy do nich m.in.:

  • czosnek
  • miód
  • imbir
  • pieprz Cayenne
  • sok z buraka
  • kiszonki
  • kiełki
  • natkę pietruszki

Ponadto, wzmocnić organizm można poprzez stosowanie takich suplementów diety jak chociażby Czystek.

Kolejnym etapem jest proces zahartowywania organizmu. Rozumiemy przez to progresywne dostosowywanie organizmu do coraz to gorszych warunków atmosferycznych. Pogoda bywa zmienna, a amplituda temperatur często jest równa nawet kilkudziesięciu stopniom Celsjusza. Aby uniknać takowego „szoku” dla organizmu należy brać naprzemienne prysznice i korzystać ze swieżego powietrza tak często jak jest to możliwe (zachowując przy tym oczywiście odpowiedni strój).