Aktywizacja układu immunologicznego może być realizowana na kilka różnych sposobów. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.

Po pierwsze: zadbaj o dietę

Twoja dieta musi być dostosowana do Twoich potrzeb. Przede wszystkim, musisz uczynić swój jadłospis w pełni zbilansowanym, pełnowartościowym i zdrowym. Co więcej, konsumpcja posiłków musi następować regularnie.

Po drugie: zadbaj o aktywność fizyczną

Okres jesienno-zimowy bardzo często powoduje, że postanawiamy więcej czasu spędzać w domu – przed telewizorem i komputerem. Nie jesteśmy świadomi, że w ten sposób wcale nie chronimy siebie przed wirusami. Wręcz przeciwnie – sprawiamy, że nasz układ immunologiczny pracuje mniej wydajnie, co może skończyć się infekcją.

Po trzecie: zastosuj naturalne suplementy

W tym specyficznym okresie warto zadbać o naturalna suplementację w postaci miodu, czosnku oraz imbiru. Te trzy produkty mają niezwykle pozytywny wpływ na nasz układ odpornościowy. Wzmacniają ciało, działają antybakteryjnie, antyzapalnie i antywirusowo. Są skuteczniejsze niż nie jeden lek.

  • Miód
    Miód to substancja, która posiada bardzo silne właściwości antybakteryjne, przeciwzapalne i przeciwgrzybicze. Może być zarówno traktowana jako środek leczniczy, jak i profilaktyczny. Zaletą miodu jest fakt, iż jest ogólnodostępny. Zalecenia: stosuj 1 łyżkę miodu dziennie (np. do herbaty/kawy/deseru)
  • Sok z cytryny
    Cytryna to owoc, który bardzo powszechnie wykorzystywany jest w przemyśle farmaceutyczno-kosmetycznym. Bardzo wysoka zawartość witaminy C (i nie tylko!) to gwarancja wzmocnienia odporności. Zalecenia: pij sok z jednej cytryny dziennie (np. do herbaty, w formie lemoniady itd.)
  • Kompleksy witaminowo-minerałowe
    Idealnym sposobem na wzmocnienie odporności jest również zastosowanie gotowych kompleksów minerałowo-witaminowych. W jednej kapsułce znajdują się najważniejsze witaminy, minerały i mikroelementy w ilości odpowiadającej 100% dziennego zapotrzebowania dla osoby dorosłej. Dzięki temu, nawet brak pełnowartościowej diety nie będzie stanowił większego problemy dla pracy Twojego układu odpornościowego. Zalecenia: zgodnie z ulotką.
  • Herbata z czystka
    Doskonałą metodą na aktywizację całego układu immunologicznego jest również wykorzystanie herbaty z czystka. Napar z tej rośliny powszechnie uważany jest za leczniczy. Wspomoże nie tylko Twoją odporność, ale także oczyści organizm oraz przyśpieszy przemianę materii. Zalecenia: pij 2-3 kubki naparu dziennie
  • Czosnek
    Odporność organizmu można wzmocnić także poprzez codzienną suplementację czosnku. Ta nieprzyjemnie pachnąca roślina zdaje się być jednym z najefektywniejszych rozwiązań na wszelkiego rodzaju infekcje wirusowe, bakteryjne i grzybicze. Zalecenia: jedz jeden ząbek czosnku dziennie (w dowolnej formie)
    Czystek to roślina, która ma ogromne zastosowanie. Jest doskonałym sposobem na wzmocnienie odporności, eliminację toksyn z organizmu oraz przyśpieszenie metabolizmu. Codzienny kubek naparu z suszu ziołowego tej rośliny powinien znacząco podnieść poziom ochrony Twojego organizmu.

Po czwarte: regularność

Twój organizm wymaga regularnej pracy. Wszelkie układy powinny pracować systematycznie, gdyż dzięki temu ich efektywność będzie jeszcze wyższa. Zadbaj o regularny trening, stałe pory posiłków oraz przede wszystkim – rytm dobowy. Powinien być zawsze taki sam, co przyniesie naprawdę wiele korzyści.

Podsumowanie

Na skutek niezdrowego trybu życia dochodzi do wielu infekcji. Wywoływane są one bezpośrednio przez osłabienie układu odpornościowego. Co zrobić, by go aktywizować? W jaki sposób wzmocnić odporność?

Istnieje wiele różnych metod, które umożliwiają aktywizację układu immunologicznego. Od specjalistycznych diet, poprzez domowe receptury, a skończywszy na suplementach diet.