XXI wiek to nie tylko postęp technologiczny, to także… siedzący, zautomatyzowany tryb życia i niezdrowe odżywianie. Skutkuje to nie tylko gorszym zdrowiem, ale także nadwagą. Ta zresztą często określana jest jako choroba XXI wieku.

Jak pozbyć się nadwagi?

Odchudzanie to temat niezwykle popularny, którego trudy podejmuje około 20-30% społeczności. Metod na schudnięcie jest wiele. Najczęściej jednak stosuje się rozmaite diety i realizuje plany treningowe. Nierzadko, wspiera się wyżej wymienione procesy suplementacją różnych środków.

Najlepsze ćwiczenia odchudzające

W opinii wielu ekspertów, dietetyków i trenerów personalnych, to właśnie trening jest najważniejszym elementem odchudzania. W dzisiejszej publikacji przygotowaliśmy zestawienie najlepszych ćwiczeń odchudzających.

Aby schudnąć, potrzeba sporego wysiłku. Trening zatem musi być nie tylko oparty na efektywnych ćwiczeniach. Jego intensywność i czas trwania musi być należyty. Zdecydowanie najefektywniejsze są ćwiczenia o charakterze aerobicznym (tlenowym).

Trening powinien być realizowany niemalże codziennie (minimum 4-5 razy w tygodniu). Jego czas trwania nie może być krótszy niż 40-50 minut (dopiero po około 15-20 minutach organizm pozyskuje energię z materiału zapasowego). Intensywność powinna być równa 60-70% tętna maksymalnego.

Najefektywniejsze ćwiczenia to:

  • bieganie
  • jazda na rowerze
  • jazda na rolkach
  • pływanie
  • steper
  • orbiterek

Ćwiczenia, a dieta i suplementy?

Zgodnie z powiedzeniem „Jesteśmy tym co jemy.”, powinnaś rozpocząć metamorfozę od zmiany nawyków żywieniowych. Chcesz wyglądać zdrowo i szczuple? Jedz mało i zdrowo – to bardzo prosta recepta.

Stosowanie diet o charakterze głodówkowym jest bardzo słabym pomysłem. Po pierwsze – to dosyć niebezpieczne rozwiązanie (znacznie osłabiające organizm), po drugie – głodówki często kończą się efektem jojo (waga wraca do pierwotnego stanu).

Zdrowa dieta – jaka?

W diecie należy zachować należyty bilans odżywczy (zależny od wagi i trybu życia) oraz oprzeć ją o następujące składniki:

  • pełnowartościowe produkty białkowe (ryby, drób, nabiał itd)
  • produkty zawierające głównie węglowodany złożone (pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż itd)
  • oliwa z oliwek (jako podstawowe źródło tłuszczu)

Przyjmowanie posiłków powinno następować o stałych porach (regularność jest niezwykle ważna dla organizmu), a odstępy pomiędzy każdym z nich nie powinny wynosić więcej aniżeli trzy godziny.

Pamiętaj: kolacja powinna być spożywana maksymalnie dwie godziny przed snem. Ostatni posiłek zalecamy tworzyć tylko z produktów białkowych. Doskonałym rozwiązaniem będzie chudy twaróg, czy tuńczyk w sosie własnym.

To o czym warto wspomnieć, to fakt, że każdy posiłek w ciągu dnia powinien mieć inny bilans kaloryczny. Śniadanie – największy, kolacja – najmniejszy. Wraz z biegiem dnia, ilość dostarczanych węglowodanów powinna maleć. Wynika to z tego, iż węglowodany, które nie zostaną spalone w ciągu dnia – odkładają się w formie materiału zapasowego (tłuszczu).

Podsumowanie

Posiadasz kompleksy? Twoje boczki nie dają Ci spokoju i masz problem z samoakceptacją? Czas najwyższy to zmienić. Nie odkładaj tego na później – to najwyższy czas na metamorfozę.

Odchudzanie staje się procesem coraz bardziej popularnym. Multum ludzi wybiega na ulicę celem spalania tkanki tłuszczowej, jeszcze więcej stosuje się do restrykcyjnych założeń dietetycznych. Wszystko to w celu uzyskania satysfakcjonującej sylwetki. To zrozumiałe – atrakcyjność jest bowiem pożądana.

Należy pamietać, że pragnąc poprawić efektywność treningu, musimy zadbać również o odpowiedni jadłospis. Dieta jednak nie musi być głodówką, powinna być zbilansowana (można obniżyć wartość kaloryczną o maksymalnie 200-300 kalorii), zdrowa i pełnowartościowa.


Warto wzbogacić ją suplementami diety o działaniu przyśpieszającym i usprawniającym pracę układu trawiennego. Dzięki temu, system pokarmowy będzie działał szybciej i efektywniej, co zapobiegnie odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

Reasumując, odchudzanie to nie tylko trening. Nawet najlepsze ćwiczenia odchudzające wymagają wsparcia odpowiednia dietą i opcjonalnie suplementacją.