Jazda na rowerze – skuteczny sposób na redukcję tkanki tłuszczowej?

Redukcja zbędnych kilogramów może zachodzić przy wykorzystaniu różnych metod. Jedną z najefektywniejszych i przy okazji całkiem przyjemnych jest – jazda na rowerze. Trening tego typu oddziałuje na wiele grup mięśniowych i pozwala na szybkie spalanie kalorii.

Jazda na rowerze, czyli jak z rekreacji ruchowej zrobić dobry trening?

Wiele osób jeździ na rowerze hobbystycznie. Wszak, to świetna forma rozrywki. W dodatku, niesie za sobą szereg korzyści, w postaci wspomnianej już redukcji wagi, poprawie samopoczucia oraz zwiększenia wydolności krążeniowo-oddechowej.

W momencie kiedy borykamy się z nadwagą musimy sobie jednak zdać sprawę, że trening odchudzający musi mieć charakter nieco bardziej intensywny. Tempo jazdy nie jest bowiem dowolne. Powinno gwarantować tętno w okolicach 70% max HR. Optymalna prędkość to około 15-20 kilometrów na godzinę.

Liczba spalanych kalorii w ciągu 60 minut jazdy na rowerze w takim tempie wynosi około 400-600. Biorąc pod uwagę fakt, iż jest to naprawdę przyjemny trening – czy można oczekiwać czegoś więcej?

Jazda na rowerze ma jednak jedną małą wadę – trening tego typu jest mocno utrudniony w jesienno-zimowe dni. Deszcz, wiatr, śnieg i mróz – to nie są najbardziej komfortowe warunki do redukcji zbędnych kilogramów.

Ważne odżywianie i suplementacja.

Jazda na rowerze to efektywny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Warto mieć jednak na uwadze, że bez zmiany nawyków żywieniowych trudno spodziewać się satysfakcjonujących rezultatów.

Dieta odchudzająca nie musi być zbyt radykalna. Wystarczy zadbać o to by była zbilansowana, zdrowa i regularna. Ponadto, warto uzupełnić ją w suplementy ograniczające apetyt oraz przyśpieszające proces przemiany materii. Doskonale sprawdzą się błonnik witalny, zielony jęczmień oraz owoce jagody Acai czy afrykańskie Mango.

Prócz diety i suplementów, warto także zadbać o inne elementy. Poznaj 5 kluczowych sposobów na przyśpieszenie metabolizmu i szybsze spalanie tkanki tłuszczowej (w tym dieta i suplementy):

Chcesz, aby Twój organizm trawił znacznie szybciej? Zastosuj się do pięciu poniższych rad i ciesz się zgrabną sylwetką przez całe swoje życie.

  • Jedz o stałych porach
    Twój organizm potrzebuje regularności. Dlatego też, musisz dostarczać posiłki systematycznie o stałych porach. Ich wielkość powinna być za każdym razem podobna. Dzięki temu, organizm dostosuje swoją pracę i tempo.
  • Dostosuj bilans diety
    Bilans kaloryczno-odżywczy diety to element do którego trzeba się dostosować. Należy jeść w ilościach dostosowanych do zapotrzebowania organizmu. W praktyce oznacza to, że powinniśmy nie tylko sugerować się wskaźnikiem BMI, ale także podejmowaną aktywnością fizyczną, czy wykonywaną pracą.
  • Stosuj suplementy diet
    Suplementacja „na przyśpieszenie metabolizmu” to nie mit. Środki tego typu faktycznie są skuteczne i warto z nich korzystać. Suplementy tego typu potrafią regulować rytm wypróżnień, oczyszczać organizm z toksyn i regulować tempo trawienia.
  • Zadbaj o aktywność fizyczną (jazda na rowerze – PATRZ WYŻEJ!)
    Nie od dziś wiadomo, że „ruch” to zdrowie. Aktywność fizyczna pozytywnie oddziałuje na kondycję organizmu człowieka, w tym także tempo i efektywność pracy układu trawiennego.
  • Regularny rytm dobowy
    Metabolizm, a raczej jego tempo zależy od wielu różnych czynników. Ogromny wpływ ma także rytm dobowy. Zachowanie ciągłości, tudzież stałe pory snu i pobudki (stała długość snu) sprawia, że organizm pracuje efektywniej. Pamiętaj również, by pierwsze śniadanie konsumować nie później niż 1 godzinę po przebudzeniu.

Podsumowanie

Nadwaga stanowi problem, który już teraz dotyczy około połowy populacji. Społeczeństwo podejmuje trudy odchudzania w różnych formach. Jedni stosują diety głodówkowe, inni ciężko trenują. Spora część decyduje się po prostu przyśpieszyć swój własny metabolizm.

Tempo metabolizmu ma wpływ na nadwagę. Im szybciej organizm trawi, tym szybciej pozbywa się zbędnego materiału z organizmu. W przypadku gdy tempo pracy układu trawiennego jest zbyt małe – materiał jest odkładany, co skutkuje powstawaniem tkanki tłuszczowej.