Zgrabne, długie nogi to domena atrakcyjności. O ile na ich długość nie mamy wpływu, o tyle na ich smukłość – jak najbardziej. Niestety miejsce te ma bardzo dużą tendencję do odkładania tkanki tłuszczowej, co objawia się poprzez brak jędrności i zwiększoną objętość.

Zastanawiasz się jak poprawić wygląd swoich dolnych kończyn? Jak ujędrnić uda i pośladki? Co zrobić, by wyglądać jeszcze atrakcyjniej? W dalszej części odpowiadamy na każde z wyżej wymienionych pytań.

Jak schudnąć w udach?

Odchudzanie to temat, który podnoszony jest coraz częściej. Wszystko za sprawą tego, iż otyłość staje się problemem dotykającym coraz większe grono osób. W ciągu ostatnich trzech dekad liczba osób z nadwagą wzrosła dwukrotnie.

Należy pamiętać, że realizując plan treningowy i korzystając z diety – wpływamy na tkankę tłuszczową całego organizmu, nie tylko na uda (nawet jeśli plan treningowy koncentruje się głównie na tej partii naszego ciała).

Jak ćwiczyć?

Koncentrując się na poprawie wyglądu naszych ud, warto zadbać o ćwiczenia rozwijające mięśnie. Przede wszystkim: przysiady, wykroki, wspięcia na palce oraz suwnica (w przypadku dostępu do siłowni). Bez obaw – nie będziesz wyglądać jak sportsmenka. Ćwiczenia te ujędrnią i podkreślą smukłość Twoich nóg.

Oczywiście, nie należy zapominać o ogólnorozwojowych ćwiczeniach odchudzających. Bieganie, jazda na rowerze czy pływanie powinny stanowić absolutną podstawę. Sugerujemy ćwiczyć w formule 3+2 (tj: 3 x trening aerobiczny + 2 x trening izolowany).

Aerobik jako doskonały sposób na piękne i szczupłe uda

Już w latach 60-tych ubiegłego wieku rozpoczęto badania nad skuteczną formą pozwalającą poprawić wydolność i wytrzymałość organizmu. Osobą odpowiedzialną był Kenneth Cooper – amerykański uczony, lekarz N.A.S.A. Opracował on system treningowy, którego zadaniem było poprawienie wydolności układu krążeniowo-oddechowego. Tak właśnie powstawał fitness, który niegdyś definiowany był jako aerobik (ćwiczenia aerobowe/tlenowe).

Początkowo aerobik miał na celu podnieść tylko sprawność fizyczną. Z czasem jednak zaczęto przeprowadzać liczne badania, które dowiodły, że taka forma ruchu ma ogromny wpływ na skład oraz budowę ciała.

Aerobik, a odchudzanie (efektywność)

Form ćwiczeń aerobowych jest mnóstwo. Każda ma inny wpływ na organizm. Jedne dedykowane są dla osób młodych z dobrą wydolnością, inne dla osób starszych ze słabą wydolnością. Celem jednej formy może być redukcja wagi, a innej wzrost wydolności oddechowej.

W klubach fitness spotkać się można z różnymi rodzajami zajęć. Od jogi, poprzez stepowanie, a skończywszy na hi-low. Co więcej – aerobik to także jazda na rowerze stacjonarnym, bieganie czy zajęcia na basenie.

Zrozumiałe jest zatem to, że efektywność aerobiku jest bardzo różna. W przypadku zajęć dedykowanych osobom odchudzającym się, możemy liczyć na redukcję nawet kilku kilogramów w ciągu miesiąca.

Aerobik i jego zasady

Aby ćwiczenie mogło zostać określone mianem aerobiku, musi być zgodne z trzema fundamentalnymi zasadami dotyczącymi – formy, intensywności oraz objętości, a mianowicie:

  1. Forma aerobiku musi mieć charakter ogólnorozwojowy. Tzn. ćwiczenie musi rozwijać wszystkie najważniejsze grupy mięśniowe (w mniejszym, bądź większym stopniu).
  2. Intensywność aerobiku powinna kształtować się na poziomie 60-85% tętna maksymalnego. Dopuszcza się mniejszą intensywność tylko w przypadku okresu wprowadzającego.
  3. Objętość treningu, czyli czas jego trwania powinna wynosić minimum 30-45 minut.

Pamiętaj – trening musi mieć charakter progresywny (zwiększamy objętość treningową wraz z każdą kolejną sesją).

Co jeść?

O ile w przypadku treningu można dobrać ćwiczenia wpływające na konkretną partię naszego ciała, o tyle odżywianie wpływa na cały nasz organizm w równym stopniu.

Dieta odchudzająca nie powinna być zbyt radykalna, tzn. stanowić głodówki naszego organizmu. Aby odchudzać się w pełni bezpiecznie, bez zbędnego zagrożenia dla naszego organizmu należy zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze i pełnowartościowe.

Przede wszystkim należy jeść: węglowodany złożone, pełnowartościowe białka oraz zdrowe tłuszcze. Bilans kaloryczny/odżywczy powinien być odpowiedni dla naszego trybu życia.