Jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu każdego człowieka jest ślub. Nic więc dziwnego w tym, że w tym szczególnym dla nas dniu pragniemy wyglądać szczególnie. Aby poprawić swoją urodę odwiedzamy kosmetyczkę, fryzjera i stylistkę. Niestety, nie każdego defektu kosmetycznego można pozbyć się w krótkim czasie. W dzisiejszej publikacji pragniemy odpowiedzieć na pytanie, które stawiają sobie głównie panny młode, a mianowicie: „Jak schudnąć do ślubu?„.

Zazwyczaj ślub planowany jest z dużym wyprzedzeniem. Warto już po samych zaręczynach pomyśleć o naszej figurze i od razu podjąć działania zmierzające do zmiany sylwetki. Proces ochudzania jest bowiem długotrwały i wymaga wielu poświęceń.

Zmień nawyki żywieniowe

Uwielbiasz fast-foody, budyniowe deserki i słodkie soki? Niestety musisz obejść się smakiem. To z całą pewnością nie są odpowiednie nawyki żywieniowe. Jak zatem się odżywiać by schudnąć?

Przede wszystkim należy zadbać o odpowiedni bilans w diecie (ilość węglowodanów, białka i tłuszczy oraz kalorii) odpowiadający danej osobie (trybowi życia). Najrozsądniej jest skorzystać z usługi dietetyka, który pomoże ustalić jadłospis na podstawie indywidualnych preferencji. Koszt stworzenia diety oscyluje w granicach 100 złotych.

Alternatywnie, można skorzystać z tabeli kaloryczności i na jej podstawie w pojedynkę ustalić posiłki. Należy jednak pamiętać, by posiłki składały się głównie z węglowodanów złożonych i pełnowartościowego białka. Ponadto, należy ograniczyć spożywanie niezdrowych tłuszczy. Można je zastąpić oliwą z oliwek.

Zmień tryb życia

Większość ludzi borykających się z nadwagą preferuje siedzący tryb życia. Zdecydowanie rzadziej otyłość dotyka osób aktywnych. Wynika to za faktu, iż organizm spala większą ilość energii podczas wysiłku fizycznego, co sprawia, że węglowodany nie mają okazji zamienić się w tłuszcz. W przypadku odchudzania należy gwarantować organizmowi tyle ruchu, by zarówno wykorzystać dostarczane węglowodany, jak i pobierać energię z materiału zapasowego (tłuszczu).

Dlatego też, treningi powinny być wyczerpujące i realizowane systematycznie. Tak, by organizm nie miał okazji zamienić węglowodanów w tłuszcz.

Do ślubu tylko jeden miesiąc – co robić?

Wiele osób, zanim zacznie odchudzanie – próbuje oszacować ile można schudnąć. Wizualizujemy „nowe ja”, szczuplejsze o 5, 10, a nawet 15 kilogramów. Ile faktycznie można zrzucić w ciągu miesiąca?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Wszakże, tempo odchudzania jest zależne od wielu indywidualnych uwarunkowań. Albowiem, na każdą jednostkę inaczej zadziała dana dieta czy trening.

Trudno nawet oszacować górną granicę jeśli chodzi o redukcję. Zdarzały się bowiem przypadki, że osoby zrzucały nawet kilkanaście kilogramów w ciągu 30 dni. To jednak wynik, który z całą pewnością jest czymś ekstremalnym. Rzadko się bowiem zdarza, by chudnąć w takim tempie.

Wszystko w Twoich rękach!

Należy mieć świadomość, że odchudzanie to proces, który zależy od nas samych. To jak wymagający będzie nasz trening czy dieta, definiuje niejako tempo odchudzania. To samo tyczy się zastosowanej suplementacji – z im lepszych środków skorzystamy, tym szybciej nastąpi redukcja zbędnych kilogramów.

Zalecamy stosować diety pełnowartościowe (unikać głodówek), trening aerobowy oraz suplementy diety oparte na błonniku i/lub kwasie hydroksycytrynowym.

Podsumowanie

Nadwaga to problem bardzo powszechny. Według najnowszych szacunków Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), nadmiar zbędnych kilogramów może być problemem nawet połowy cywilizowanego społeczeństwa.

Nie ma zatem nic dziwnego w tym, że odchudzanie to proces niezwykle popularny. Wszakże, mało kto godzi się na to, aby być postrzeganym za grubego i nieatrakcyjnego.


Procesy odchudzające przyjmują różny kształt i charakter. Wyróżnia się trzy kluczowe elementy odchudzania, a mianowicie: dietę, trening oraz suplementację.

  • Dieta odchudzająca powinna cechować się: odpowiednim bilansem, pełnowartościowością oraz regularnością.
  • Trening odchudzający powinien być regularny i mieć charakter progresywny.
  • Suplementacja powinna wspomagać procesy trawienne i ograniczać apetyt.